Kim op 3-daagse stedentrip in... RIGA!

28 oktober 2016: onze laatste dag + terugreis

We hebben de wekker gezet om dezelfde tijd, 8 uur in Letland, 7 uur Nederlandse tijd. We werden even rustig aan wakker en toen we omgekleed waren en het dikste hadden ingepakt, gingen we naar het ontbijt. Na het ontbijt zijn we terug naar boven gegaan en hebben we de laatste dingen ingepakt. Toen terug naar beneden en hebben we ons uitgecheckt bij de receptie. Dat was alleen een kwestie van het pasje inleveren en klaar. Daarna hebben we gevraagd of ze voor ons een taxi konden bellen, zodat we naar het vliegveld konden gaan. Het was 11 uur en de taxi was gearriveerd bij het hotel. Daar vandaan was het 20 minuutjes rijden naar het vliegveld.
We kwamen aan en liepen naar binnen, meteen naar het digitale bord met vluchtinformatie. Daar zagen we dat we bij balies 30 en 31 konden inchecken, maar toen stonden we uiteindelijk om 12 uur bij balies 29 en 30. Beter op tijd dan te laat! Eigenlijk liepen we daarna meteen door naar de douane om ons te laten controleren. Ook dat ging vrij vlot en we hadden erg veel tijd over, dus besloten we nog een lunch te gaan eten op het vliegveld. Dat bleek gewoon een taartje te worden en daar heb ik geen spijt van: het was een ontzettend lekker schuimtaartje met de smaak hazelnoot/chocolade. Toen we die op hadden, liepen we door naar onze gate, gate B7. Het was even wachten, maar toen kwam er toch een medewerker aan, die de tickets ging controleren en labels uit ging delen voor koffers. Niet veel later ging de deur open en weer moesten we onze tickets laten zien. We konden doorlopen en liepen een trap af naar beneden om zo bij onze vliegtuig te komen. We namen de laatste trap om erin te kunnen, dat stond immers op onze tickets. En ook daar moesten we de tickets laten zien. We liepen naar onze stoelen en gingen zitten. Tussen 2 uur 's middags en kwart over 2 vertrok het vliegtuig richting Bremen. In het vliegtuig hebben we een lunch genomen, want we hadden best wel trek. Mijn reisgenoot en ik kozen beide voor een hamkaascroissant, hij voor een warme chocolademelk en ik voor een cappuccino. We hadden vrijwel de gehele vlucht last van best hevige turbulentie. Zo erg, dat er meerdere keren gemeld werd dat we de gordel om moesten doen. Het eten en drinken was amper te doen met die turbulentie, maargoed. Het is goed gekomen en later werd het toch wat rustiger in de lucht.
Om Nederlandse tijd 3 uur 's middags waren we geland in Bremen. Toen we het vliegtuig uit konden, liepen we direct door naar de hal waar ook de bagageband staat voor ruimbagage. Dat hadden we niet bij ons, dus wij konden gewoon doorlopen naar de hal waar vrienden en familieleden de passagiers ophalen, zo ook mijn ouders die ons zouden ophalen. Maar... geen ouders te zien. We besloten maar naar buiten te lopen, wellicht stonden ze daar. Ook weer geen ouders te zien. En uiteindelijk zagen we mijn ouders van de rechterkant aan komen lopen. Wat bleek nou? Wij zijn bij gate E4 uitgestapt, waar wij woensdagmiddag ook zijn ingestapt. Normaal is dat niet zo, dus zij stonden bij de hoofdingang van het vliegveld in Bremen. We liepen naar de parkeergarage en stapten de auto in. We reden op weg naar huis. Al met al duurde de autoreis van Bremen naar Appingedam 3 uur, omdat we in Duitsland weer erg last hadden van files. Daardoor waren we een uur langer onderweg dan normaal, best balen. Uiteindelijk, 3 uur later, waren we aangekomen in Appingedam. Daar zijn we bij Anytyme in mijn straat wezen eten met z'n allen. Dat was, vond ik, best gezellig. En daarna gingen we naar m'n huis.
Wat was dit een te gekke reis!